На Форума за лидерство на жените през 2025 г. на TIME в Лос Анджелис, се събраха Дженифър Оупъншоу, Сухиндер Сингх Касиди и Малак Сантини – три жени, които ръководят голям бизнес – за да обсъдят разликата в богатството между половете и как жените могат да инвестират в себе си финансово, професионално и лично.

 

По време на разговора, модериран от главния изпълнителен директор на TIME Джесика Сибли, Касиди, главен изпълнителен директор на Xero, отбеляза, че жените са статистически по-склонни към финансов риск от мъжете и каза, че се застъпва за това жените да поемат повече рискове и да инвестират повече, за да дадат приоритет на натрупването на богатство.

 

Тя посочва разделението между жените и мъжете в собствения й дом: дъщеря й, казва тя, е „спестител“, докато синът й е „инвеститор“.

„Има проблем с това. Той натрупва богатство и възможности“, каза Касиди, която заедно с Xero предоставя счетоводен софтуер на малки предприятия. „Искам тя да бъде инвеститор… Става въпрос за изграждане на портфолио, започвайки от рано.“

 

Сантини, управляващ директор на JPMorgan Chase – спонсор на лидерския форум Жени на годината на TIME – наблегна на последната част от мисълта на Касиди: за да имат възможността да създават богатство, жените трябва да започнат да разработват бъдещите си финансови планове и портфейли възможно най-рано. Бъдещето „се прокрадва доста бързо“, казва Сантини, така че жените трябва да го изпреварят, за да може финансовото им благосъстояние да остане силно.

 

„В основата на най-важното е образованието. Това е ранно образование. Това е разбирането на финансите, градивните елементи“, каза Сантини. „Планиране за бъдещето, мислене за това какво означава дълг и как това се чувства за вас емоционално, разбиране кой дълг е правилен, мислене за пенсиониране, мислене за инвестиране, мислене за това къде са вашите страсти.“

 Дженифър Оупъншоу, главен изпълнителен директор на организацията с нестопанска цел Girls with Impact, говори за това как личният й опит с богатството се отразява на работата й. Гледала е майка си да работи две места като сервитьорка на пълен работен ден, докато Оупъншоу се подлагала на училище, и това дълбоко й е повлияло. Признавайки колко жените са „ужасно неподготвени“ да влязат в света на бизнеса, сега тя предоставя бизнес образование и подготовка на млади жени, за да им помогне да натрупат богатство чрез Girls With Impact.

 

Тя също така говори за разликите в начина, по който жените и мъжете се повишават на работното място, като каза, че мъжете се повишават при „обещание“, докато жените се повишават при „изпълнение“. Оупъншоу предостави няколко идеи за това как да накарате повече жени на върха на големите компании, една от които включва жени, които говорят за себе си. 

 

„Знай каква е стойността ти… Това е моментът да не се отклоняваш от работата си, а да се облегнеш на нея. Да вдигнеш ръката си и да оставиш гласа си да бъде чут… е изключително важно“, каза тя, като подчерта, че застъпничеството може да дойде от вас самите или от застъпници от ваше име. „Мисля, че да имаш спонсор на работното място е наистина важно, така че някой да се грижи за теб, дори когато не си в стаята.“

 

Лидерският форум Жени на годината беше представен от Amazon, Booking.com, Chase, Deloitte , American Heart Association и Toyota.

Източник: TIME